Sneller Groter Gekker

Competitie is de essentie van topsport. Altijd de beste zijn, daar draait het om. De zakenwereld streeft datzelfde doel na. Sport en business kunnen het daarom wonderwel met elkaar vinden. Merken identificeren zich maar al te graag met de successen van atleten en hun teams. Sponsoring en televisiegelden vormen de solide basis om sport op het hoogste niveau te waarborgen. In één beweging surft zo goed als alle marketing mee op spectaculaire sportgolven. Of het nu in het voetbal, tennis, wielrennen, veldrijden, Formule 1 of boksen is: het merk maakt de sport, de sport maakt het merk.

De spannende sportbranche evolueerde van een zondagmiddagactiviteit naar een mondiale onderneming. Almaar Sneller, Groter, Gekker. Vanuit zijn eigen beleving kruidt de auteur een waaier van unieke verhalen pittig af.

Gesigneerd exemplaar via wim.lagae@kuleuven.be

Over Sneller Groter Gekker had Wim Lagae het in De Voorproevers op Radio 1, de podcast De Jogclub, in het Ontbijt met De Tijd, bij Focus/WTV en TV Oost.

Wim Lagae

Wim Lagae is hoogleraar sportmarketing aan de KU Leuven en gastprofessor aan UGent. De afgetrainde economist zit al een drietal decennia in het sportvak.
Vanuit een passionele betrokkenheid als voetbalfan, coureur, triatleet, duurloper en (tafel)tennispapa brengt de sportgekke academicus duiding. Voor zijn heldere opiniëring ontving hij in 2022 de Jaarprijs Wetenschapscommunicatie van de Koninklijke Vlaamse Academie van België. Met Koerszaken (2021) en Koersdromen (2022) vond de auteur eerder de weg naar het brede publiek.

Bestellen?

De meeste Bibliodroom-uitgaven zijn verkrijgbaar in de boekhandel en online. Is dat niet zo, dan vind je de bestelmogelijkheid op de pagina van het boek. 

Wij gebruiken cookies om het aantal bezoeken op deze website te meten -- Meer info